Succes op de Duitse markt staat of valt met de “Kommunikationsfähigkeit” in de Duitse taal. Bij klantencontacten is behalve kennis van de taal ook kennis van de Duitse manier van zaken doen onontbeerlijk. De trainingen zakelijk Duits zijn erop gericht u en/of uw medewerkers tijdens individuele of groepstrainingen kennis te laten maken met het zakelijk taalgebruik of de reeds aanwezige kennis te vergroten. Uw individuele doelstelling en projecten staan hierbij centraal. Op basis daarvan wordt het trainingsaanbod afgestemd op het zakendoen op de Duitse markt.
U kunt deze taaltraining volgen op onze trainingslocatie in het centrum van Amsterdam of op uw locatie in heel Nederland.
Onderwerpen die bij deze cursussen zakelijk Duits aan de orde kunnen komen zijn:
- Kennismaken
- Telefoongesprekken voeren
- Onderhandelen
- Het voeren van verkoopgesprekken
- Het verzorgen van bedrijfspresentaties
- Presentatie van producten
- Correspondentie: e-mails, brieven, offertes, facturen, brochures, rapporten
- Klachtenafhandeling
- Deelname aan een vergadering of bespreking
- Duitse zakencultuur
- Solliciteren in Duitsland
- …
Wij trainen:
- Managers op diverse vakgebieden
- Buitendienstmedewerkers
- Binnendienstmedewerkers
- Callcentermedewerkers
- Receptiemedewerkers
- Secretaresses / Backofficemedewerkers